nya och bästa leken för er samboende!

Jag inser att alla som läser kanske inte bor med någon, men ni kanske nån gång kommer göra det, så kom nu ihåg detta. Så länge tillägnar jag detta typ Max&Jossan, Cicci&Axel, Maxx&Jonis och vad gäller fröken Johanssons hem nere i Malmö få ni helt enkelt dubbla allt med er fantasi eftersom ni lever i en quattro!

Så här roar vi oss i Tomtebo:


Det hela är väldigt enkelt och är i grund och botten ett rollspel men med vissa premisser:


Välj ut karaktärer som ni måste vara hela dagen! Enklast blir om ni väljer några filmkaraktärer som har en relation till varandra. Är ni med så långt?


Sen måste ni spela dessa mot er motspelare hela dagen, exakt så som ni tror att de skulle vara. Lite krångligare? Jag ska försöka ge några exempel:


Melker och Tjorven! Jättelätt! Den som blir Melker ska bara typ salta all tjorvens mat asmkt och Tjorven ska engentligen bara vara fittjobbig.




Lite svårare kan vara denna. Skrållan har liksom ingen egentlig personlighet. Stackarn.



Känner ni inte att saltkråkan är där ni hör hemma kan ni alltid köra på Sultanen och Jafar! Sultanen ska vara en förnämlig människokännare och Jafar vill ligga med hans dotter. Jättelätt!


Jättegrön och strupcancer, inte så svårt. Kör gärna denna så ni blir varm i kläderna! För det är nu det börjar hetta till!






Hittills har det varit ganska självklara roller, men var icke rädda för att blanda eller testa andra kombinationer!



Darth träffar sig själv som liten och inser att även han var fittjobbig?





Ingen förklaring behövs.





Jag tänker att Tjorven får springa i det där hjulet högst upp i tornet.




Nu måste jag sova, men det finns helt klart fler kombinationer. Var inte rädda att röra er utanför filmvärlden. Imorgon vaknar jag upp som Gorbatjov och Sebastian som Reagan. Vi tänker inte prata på hela dagen utan bara vara som ett hot mot den andre och inte lägga oss förens kalla kriget är över. Kan bli en lång dag imorgon.


Kommentarer
Postat av: drpalm

haha vafan gustaf

2009-09-18 @ 10:55:31
Postat av: cicci

alltsa gurra jag sitter mitt pa ljusa dan (nykter) och aaaaasgarvar! herre herre gud jag dooooor sa jattebra!

Dock ska ju jag inte va en dubbel langre med broder axel - utan aven bo med blond het hippie tjej fran Hawaii och med andra ord bli en kvadruppel!



Den du!

2009-09-18 @ 19:04:56
Postat av: linn

hahahaha det här är så roligt, det liksom bubblar i mig trots att det är andra gången jag läser det. ska palpera lite nu tror jag.

2009-09-18 @ 22:31:19
Postat av: emma

detta var det bästa på länge! du gjorde min dag gustaf, tack för det.

2009-09-19 @ 11:39:50
Postat av: Gamerguy

HAHA lite roligt :D

Ha en bra lördag :)

2009-09-19 @ 12:36:02
URL: http://gamerguy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0