morgonen till min första riktiga dag i skolan

Ska sanningen fram är jag nervös. Idag börjar det på riktigt. De två veckorna vi gått hittills kan närmast beskrivas som uppvärmning inför vår kommande kurs Cellen Struktur (eller vad den nu heter). För er som tyckte cellen var rätt soft när man gick biologi A, kan jag bara säga nej.

Nej nej nej nej nej nej.

Tydligen finns det så mycket att lära sig om denna lilla pryl att någon tyckte det var värt att skriva 1300-sidors bok. Den ska läsas.



Men det finns också mycket som gör detta till en lätt dag.

1. Den första är, och kommer alltid vara Ronan Hardimans -The Lord of the Dance. Att sätta på den innebär en garanterat bra morgon. Känna hur den bygger och slutligen avslutar i ett crescendo av sällan skådat slag.


2. En underbar Sambo som lämnar små lappar att vakna till.

Med dessa finns ingen risk att jag glömmer någon av mina många sysslor. Måste jag säga att han har det rätt bra själv? Jag säger bara pannkakor på bakisdagar.

3. En "stadig" frukost.
  • Flottigt toast där lagom mycket ost har runnit ut och stekts lätt mot toastjärnets varma ... järn. (brist på ord)
  • Kaffe svart som natten
  • Jordgubbssaft (Okej, den här är egentligen bara här därför att vi inte hade någon apelsinjuice hemma)



4. Som låt nummer två ligger Meat Loafs "Bat out of Hell". Den pågår under både frukost, tandaborstning, bäddning och packning. Den är så lång.

5. Bloggcruising. Det är en sån fröjd att kunna vakna upp varje morgon och veta att där alltid finns nytt material på mina favvobloggar. Ni vet vilka ni är!

Puss och Kram!

Kommentarer
Postat av: cicci

men va i helvete gustaf! du far ju kopa lite riktiga skedar - en plastsked ar typ samre an ingen sked alls! hahahahahaha but i do love it!

2009-09-15 @ 18:27:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0