Ett tips som kan komma att förändra din vardag... för alltid

Så - då har jag slutligen bestämt mig för att avslöja min kanske hemligaste och mest användbara hemlighet.


Har du också känt att ett helt paket blodpudding är för mycket? Kanske vill du bara ha ett halvt paket, men tycker det är synd att den andra halvan allt som oftast går förlorad längst bak i ditt kylskåp? Får du ångest?

Ångestera no more!

Steg 1.


Skär ett snitt tvärsöver puddingen, men akta dig för att skära igenom den tjockare bottnen, den måste vara kvar. Plocka sedan ut en del.

Steg 2.

Nu bör du precis som bilden visar ha en kvartscirkelformad blodpuddingsbit. Har du redan här misslyckats så tycker jag att du besparar dig mer pinsamheter och slutar läsa nu. Alltså NU!

Steg 3.

Trä nu den tomma delen av paketet över den som fortfarande huserar en blodpuddingsbit och du ska ha ett perfekt tillslutet kvartspaket blodpudding som kommer hålla många dagar i kylen! KLARTT (Klart på norrländska)!!


En extra plus är det faktum att en kvarts bloddpuddingsbit är lättare att skära en den mer traditionella halvcirkeln.

Jag vet inte vad ni känner, men jag blir lite sugen på att steka nu!


Kommentarer
Postat av: martin

gustaf jag tycker om din blogg, det gör jag verkligen, men asså ett halvt paket blodpudding - vad har du för jävla ätstörning?! puss

2009-09-15 @ 19:31:43
Postat av: Gustaf

Tänk dig en snabb lunch i skolan, så att du får i dig något men inte säcker ihop! Då är ett halvt paket asbra. Provade dock att äta ett halvt till middag idag, och nu sitter jag här; 21.53 och slaskar i mig ostmackor och mellanfil. :/

2009-09-15 @ 21:53:33
Postat av: maxx

Tycker det är underbart, du är nog den ända personen jag känner som lägger så mycket tid på skit. eller inte skit eller jo, kraftigt onödigtvetande T.ex när du visar hur man gör eiffeltorn och dyl med en 20cm lång tråd, eller hur man bearbetar häftmassa till en porös smegma som du sedan smeker din arm med.. Så länge den inte är för välanvänd för då vet vi ju att det inte går!! Är väl kanske det man uppskattar hos dig.

2009-09-15 @ 22:17:10
URL: http://maxxarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0